Followers

Renungan..

''Ukirlah senyuman yang paling manis kerana selain menjadi sedekah, senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati dan senyuman itu tidaklah menyakitkan tetapi menjadi penawar hati yang sakit '' Ukhuwah itu bagai seutas tasbih.. ada awal tiada penghujung. Dicipta untuk mengingati-Nya, dibahagikan untuk cinta-Nya dan diratib untuk redha-Nya..

Serangan Conficker untuk Windows

Selasa, 21 April 2009


Virus generasi baru iaitu Confiker sudah mula menular. Ia juga dikenali sebagai Downup, Downadup dan Kido. Sasaran utama adalah pengguna sistem operasi Windows (Windows 2000, XP, Vista, Server 2003 dan Server 2008).
Nama: Confiker, Downup, Downadup
Saiz: 58,368 bytes
Serangan: Sistem operasi Windows
Confiker akan menyebabkan System Restore tidak berfungsi (disable). Tujuan utama Conficker menyahfungsi System Restore adalah untuk menghalang akses ke website yang mempunyai keselamatan tinggi. Kemudian dengan mudah akan masuk ke komputer kerana tiada keselamatan atas sesuatu website. Pengguna akan mudah memuat turun pelbagai jenis data dan salah satunya mungkin Conficker. Hasilnya, virus ini akan mula merebak dan merosakkan sistem komputer.
Jika anda menggunakan antivirus, sila rujuk di laman web antivirus tersebut untuk tujuan keselamatan. Sediakan payung sebelum hujan. Bila hujan akan banjir dan merosakkan tanaman dan kemudahan. Begitu juga dengan serangan virus. Bukan hanya Conficker sahaja tetapi semua jenis virus. Langkah keselamatan adalah perlu.

1 ulasan:

zamri berkata...

assalamualaikum

mana link nak download, Downup, Downadup dan Kido

Ulang Tahun Pernikahan

Daisypath Anniversary tickers

Welcome

I LOVE U when you are laughing..

I LOVE U when you are sad..

I LOVE U when you are happy..

I LOVE U when you are mad..

I LOVE U when you are joking..

I LOVE U when you are true..

But the reason why I LOVE U

Is just because u are YOU!!!

Labels

Member Bloger

Popular Posts

Iklan

Set Kecantikan | Natural 99